De Uitdaging #2

Wat geeft een bedrijf bestaansrecht?

Dit is de vraag waar De Uitdaging deze week mee begint. Ik schiet al lichtelijk ik de stress bij het lezen van deze vraag. Heeft mijn bedrijf wel bestaansrecht? Hoeveel moet je verdienen of omzetten om bestaansrecht te hebben?

Deze vragen komen rechtstreeks van mijn innerlijke criticus. Gelukkig zegt mijn hart vervolgens liefdevol tegen mij: “Natuurlijk heeft jouw bedrijf bestaansrecht. Je doet immers iets waar je gelukkig van wordt. Dat mag er toch altijd zijn!”

Nu even weer terug naar mijn verstand. In het kader van bedrijfsvoering heeft bestaansrecht natuurlijk wel degelijk te maken met geld verdienen. Dit brengt bij mij de vraag of ik wel genoeg aandacht besteed aan iets wat in de zakelijke wereld heel erg belangrijk is, namelijk Marketing & Sales. Op deze vraag kan ik heel kort en bondig antwoord geven: “Nee”. Ik besteed veel te weinig aandacht aan Marketing & Sales. Heel eerlijk… ik krijg zelfs een beetje de bibbers van marketing. Deze bibbers hebben te maken met het beroemde maaiveld. Hierover kun je meer lezen in mijn eerste blog over de uitdaging.

Door deze uitdaging ben ik toch eens gaan nadenken over hoe ik mijn tijd besteed. Ik weet dat ik mij op mijn best voel als ik bezig ben met het uitwerken van ontwerpen en het bedenken van nieuwe artikelen. Marketing heeft eigenlijk helemaal geen vaste plek in mijn agenda.
En zoals Eefje mij geleerd heeft ‘als er geen tijd wordt ingepland, dan gebeurd het niet’.

Toen ik mijn dagindeling eens flink onder de loep nam kwam ik ook nog tot een andere conclusie. Dagelijks ben ik veel tijd kwijt aan het doelloos scrollen door Social Media. Dit is het eerste wat ik moet gaan aanpakken.

“Moment”

Ik ben begonnen met het downloaden van de app “Moment”. Deze app houdt precies bij hoeveel tijd per dag je naar je scherm zit te kijken. Inmiddels werk ik bijna een week met deze app en ik schrok echt van mijn telefoongebruik. Er zitten dagen bij dat de teller wel op dik vier uren uitkomt.

En hier zit dus mijn eigen uitdaging.  Van de tijd die ik dagelijks besteed op mijn telefoon, wil ik minstens de helft hiervan de komende tijd besteden aan Marketing & Sales.

Omdat ik net aan deze uitdaging ben begonnen, kan ik op dit moment nog geen ervaringen met jullie delen. ‘Stay tuned’!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *